بررسي پيش‌نويس قانون ثبت روان‌گردان‌ها در مجمع تشخيص مصلحت نظام 

 علاوه بر توزيع‌کنندگان‏ با مصرف‌کنندگان روان‌گردان‌ها نيز به شدت برخورد مي‌شود


يزدفردا به نقل از ناجا - سردار احمدي مقدم با ابراز تاسف از افزايش سالانه مصرف روان‌گردان‌ها اعلام كرد:‌ بررسي پيش‌نويس قانون ثبت روان‌گردان‌ها در دايره موادمخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار مي گيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس‏، دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نقص قوانين موجود در تعريف مخدرهاي شيميايي و به شمار نياوردن روان‌گردان‌ها در دايره موادمخدر اعلام کرد: اصلاح اين قوانين و پيش‌نويس قانون جديد در مرحله بررسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار دارد.

دکتر اسماعيل احمدي مقدم با بيان اين که متاسفانه هنوز در نظر بسياري از مردم انواع روان‌گردان‌ها اعتيادآور و خطرساز نيست، اذعان کرد: رفع مشکل قانوني در سياست‌هاي کلي مبارزه با مواد مخدر شيميايي جديد، يعني روان‌گردان‌ها در زمينه طبقه‌بندي تشخيص بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وي با تاکيد بر اين که سياست‌هاي کلي در امر مبارزه با روان‌گردان‌ها بايد هر چه سريع‌تر به قانون تبديل شود، تصريح کرد: ارتقاي آموزش عمومي جامعه و آشناسازي هر چه بيشتر آن‌ها با تخريب‌هاي جسمي و آسيب‌هاي رواني اعتياد به روان‌گردان‌ها، نه تنها يک شعار، بلکه يک ضرورت است.

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به خبرنگار ايسنا گفت: آشنايي جامعه با آسيب‌هاي اين مواد نسبت به سال‌هاي آغازين ورود آن به کشور به تدريج افزايش يافته است و قطعا افزايش هر چه بيشتر اين آگاهي در رفع سريع‌تر نقص قوانين موثر است.

وي با اعلام اين که تهيه برنامه‌هاي آموزشي و تبليغي در امر مبارزه با روان‌گردان‌ها به طور جدي در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، تصريح کرد: در رابطه با روان‌گردان‌ها نه تنها با توزيع‌کنندگان بلکه با مصرف‌کنندگان نيز به شدت برخورد مي‌شود.

احمدي مقدم ضمن ابراز تاسف از افزايش هر ساله مصرف روان‌گردان‌ها در کشور، با اشاره به فرمول‌ها و اشکال متفاوت اين مواد، گفت: تشخيص مواد روان‌گردان در مواقعي حتي از داروهاي پزشکي ممکن نيست و اين امر مبارزه با توزيع اين مواد را تا حدي پيچيده مي‌کند که در اين راستا افزايش مهارت‌هاي حرفه‌اي پليس و دستگاه‌هاي مبارزه با مواد مخدر نيز در حال انجام است.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا